30 maj 2010

Awesome kväll!

Denna kväll började hemma hos Gucci, visserligen blev det ingen SlipKnoT eftersom vi satt ute... Men det var trevligt ändå. Det kan inte bli tråkigt när man är i sällskap av Maddie, Evve och Gucci... Dessutom var Emma, John och Ted väldigt trevligt sällskap dem med. Fast jag var liiite besviken över att jag var den enda med SlipKnoT t-shirt... Fast det blev en del "djupa" diskussioner angående deras musik ändå. Som Gucci sa, med några öl så kan man lösa världsproblem, som för oss är musik, filmer och annat som händer i vanlig människas liv.

Fyllematen fixade vi innan vi gick till The Rock, så vi åt pommes och mosbricka, med ännu djupare diskussioner. Efter automat besök och lite snack med gitarrist från kvällens band Plästered så drack vi en öl och önskade lite SlipKnoT-låtar i väntan på att spelningen skulle börja.

När den väl började så bröt såklart helvetet ut, precis som det ska vara och jag fick uppleva min hitils bästa moshpit. Den var våldsam, men så fort någon åkte ner på golvet så fanns det en hjälpande hand så man inte skulle bli liggandes. Dessutom hade någon krossat en fläska med innehåll, så det var lite som att åka omkring på såpa längst fram. Förstår att många inte förstår tjusningen i rulla runt i öl, men som sagt är det moshpit så är det. Annars verkar jag klarat mig ganska bra, har bara ett stort sår på ringfingret där jag fick en glasbit. Lite öm brevid ögat efter att ha fått Guccis armbåge i ansiktet, och nacken känns ju förstås som den ska trilla av... Men tja, det var en underbar kväll.

Var lite jobbigt att försöka håll sig vaken på bussen, men när jag kom hem så plockade jag blommorna mamma ville att jag skulle plocka... Skrev en lapp att jag älskar henne, sen får vi se om Fredrik fått tag i skivan hon ville ha. Annars ska jag väl fixa den nästa vecka.

//Sannie

Inga kommentarer: