23 maj 2010

Tillbaka till verkligheten?

Tillbaka efter en superhelg hos Linski! Jag har inte varit inne på min dator alls under tiden jag varit, har helt enkelt inte funnits tid till det.

Vi kom ju dit på Torsdagen, men det var mest att komma hem till Linski och äta för att sedan sova. Fredagen var däremot annorlunda! Linski jobbade, men Maddie och jag tog oss in till själva stan där vi träffade hennes kompis. Snabbt började jag ångra att jag inte tagit med mig ett par shorts, för det var sjukt varmt men härligt förstås eftersom jag äntligen fått lite färg på min bleka kropp. När vi skulle äta köpte vi sallad på Hemköp och gick till Kungsträdgården, där vi mumsade och senare tog en kall öl i solen. Rix FM festivalen var ju där, vilket vi inte hade vetat... Så det var ju grymt mycket folk där! När vi varit där ett tag visade det sig att Maddies favorit Joshua skulle uppträda där så planerna blev snabbt att vi skulle dit senare på kvällen. Så tja, min lista över artister jag sett ökade ju en del även om det inte vara något att skryta med direkt.
Erik Saade, Erik Grönvall, Erik Hassle, Timotej, Love Generation... Slapp faktiskt se Darin eftersom jag passade på att gå på toa då! Något jag är glad över att ha sett är då Joshua Raiding och såklart Amy McDonald!

Efter festivalen så träffade vi Maddies kompis David och hängde ytterligare en stund på stan innan vi begav oss hem för att avsluta kvällen i musikens tecken... Vi sjöng lite Lips!

På Lördagen åkte vi inte till stan igen, där vi shoppade... Jag en kjol, Linski två klänningar och Maddie ett par solglasögon (TUFFA)! Dessutom så köpte jag och Maddie en klänning till Linski, som hon själv pekade ut! SÖÖÖT KLÄNNING. <3 Sen åt vi texmex, innan vi åkte hem för att göra oss i ordning för festen!

Festen var rolig, men jag blev obehagligt full och fick lite ryck och gjorde massa pinsamma grejer. Kanske inte bästa intrycket inför Linskis kompisar, men jag fattar inte hur jag tänkte den kvällen. Aja, lite ångest där, men det är inget jag kan ändra på och jag tror faktiskt jag överlever det. Alltså rulltrappor *fnysa*...

Idag har Maddie och jag suttit jättebakis på en buss och slöat... Det var segt! Men tillslut kom vi hem till Kalmar, precis som alltid blir jag lyrisk när jag kommer dit, för den staden är sååå fin. <3

Aja, nu ska jag sova och kanske förbereda mig på en vecka med pinsamma medelande från Linski, där hon berättar var hennes kompisar faktiskt tyckte om mig... Eller inte... Vi får se!

//Sannie

Inga kommentarer: