2 maj 2010

Gröna fingrar?

Mamma rensade bort alla vita smultronsplantorna idag och jag fick i uppgift att flytta några till odlingslådan på baksidan, där vi för övrigt har rabarber nu (rabarberpaj ftw). Jag satte även några smultronsplantor i en kruka, som jag först och främst tänker ta med mig till norra Öland i sommar! Överlever dem så kan det bli så att jag tar med dem till Linköping, men det är bara om jag har ett bra ställe att ha dem på. Annars får dem stanna hemma tills jag har något ställe!

Fast största frågan är ju om de överlever, jag är ju inte direkt känd för att ha gröna fingrar. Ne, jag är nog mer känd som: Hon som lyckades ta död på en kaktus.
Eller som den lättskötta hjärtan på tråd som jag fick i födelsedagspresent som gick en ond död till mötes i mitt rum. Nu hoppas jag att jag kan vända på det, för det första skulle det vara trevligt att kunna äta vita smultron på Öland. För det andra så vill jag ha tillräckligt gröna fingrar för att kunna hålla en blomma vid liv när jag flyttar hemifrån. Just nu har jag fått ta över ansvaret för en orchide som står på mitt rum, så nu är det upp till bevis!

//Sannie

Inga kommentarer: