16 maj 2010

Heja Kalmar!

Det var en riktigt spännande match! Inleder med allsvenska målrekordet för Kalmars del, jag hann knappt uppfatta att det var Kalmar som gjorde mål. Mendes som gjorde målet fick inte njuta speciellt länge fören han krockade med Helsingborgs Gashi. Först tar Gashi strypgrepp på Mendes, vilket såklart får vem som helst att reagera som Mendes gjorde. Mendes tar ett löst (om man jämför med Gashi) nackgrepp, vilket ger Mendes en utvisning för strypgrepp när det är Gashi som idioten i dramat! Ni kan ju gissa vad jag tycker om domaren.

Det tog ju inte slut där, för domaren dömde flera fördelar åt Kalmar och var orättvis men trots det så vann ett mycket trött Kalmar. Jag är glad att de äntligen bytte ut Wastå mot Berisha i målet, för denna långa snygging har hjälpt Kalmar otroligt mycket. Det är underbart att se denna 89:a sträcka sig sina 194 cm och ta de höga bollarna. LYCKA! Där har vi helt klart matchens hjälte.

För att klaga lite till, jag ser framemot ny teknik där man kan stänga av kommentatorerna. Jag har aldrig hört någon stå på Kalmars sida och de vänder och vrider på det tills Kalmar står som segrare. Jag är bara allmänt trött på det nu.

//Sannie

Inga kommentarer: