18 maj 2010

Phineas and Ferb



Känner mig väldigt barnslig när jag sitter och sjunger med introt till Phineas and Ferb, men jag gillar verkligen den serien! Iofs, så vet nog alla min vänner att jag gärna tittar på tecknat och är ett stort Disney Channel fans. Inte? Då är det bara att fråga min lillebror vem det är som tjatar om få titta på den kanalen varje dag.

Förut var jag jätteförtjust i Rasten, senare Totally Spies egentligen är jag inte anti något utan kan slötitta på det mesta. Just nu gillar jag Phineas and Ferb bäst och jag är glad att man kan ändra språket så man får engelskt tal. Favoriten är såklart Ferb som har en härlig brittisk accent, när han väl pratar. Något som gör att serien får extra plus är att skaparna såklart varit med och jobbat med både Simpson och Family Guy, så att Phineas och Ferb är ett speciellt barnprogram är det ingen tvekan om.

Aja, nu har 20 åringen fått ut lite av sin barnsliga förtjusning och nej jag kommer nog aldrig växa från det. Mina barn kommer säkert bli jätteseriösa och sluta titta på tecknat när de är 10 år, bara för att de tycker derans mamma är pinsam. Kommer säkert ta min föräldras parti och be mig växa upp.

//Sannie

Inga kommentarer: