19 juli 2010

Men, men...

Okej, Studentbostäder fortsätter förvirra mig... Under mina intresseanmälningar som finns det nu en kategori som heter Historik... Där finns det en av mina intresseanmälningar (min favorit) och som status har den "Blev uthyrd till dig"... Betyder det att den är min? Vart är då det där medelandet som ska komma där jag tackar ja? Jag kan visserligen förstå om de inte hunnit med allt, det är ju ändå ca 400 bostäder som delats ut och intresseanmälningarna stängdes ju vid 08.00 idag. Men nja, jag vill inte tjoa till och skrika "JAG HAR FÅTT BOSTAD" fören jag sitter där och är 100% säker. Har det inte hänt något i morgon ska jag ringa i alla fall och vem vet... Kanske jag kan sluta oroa mig och bara ta tag i det jag borde göra.

Idag har varit en bra dag annars. Åkte in till stan och sedan över till Öland och Färjestaden, för att träffa en SHare, vår Xindea faktiskt. Det var mycket trevligt, även om jag inte kände igen henne först! Vi åt glass och snackade lite, vi umgicks inte så länge, men iofs så ska hon ju faktiskt bo hos mig x-antal dagar innan Shirl. Tog bussen tillbaka in till stan och gick till en frisör salong som inte hade tid där, men ute vid Mode Huset. Det passade mig bra, hade lite saker på Ikea som jag kanske tänkt fixa, som jag bestämde mig för att fixa.

Så jag har klippt mig vilket är första gången sedan Maj 2009... Snacka om att jag saknat lyxen, med nyklippt hår som doftar ljuvligt. Tja, numera har jag någon slags lugg som jag inte riktigt kan sätta fingret på... Den låter iaf mina ögon att synas, vilket var ett önskemål. Gick en snabbis till H&M och köpte en tröja jag älskar... Den är stooor, slapp och snygg, precis som jag föredrar det! Tja, men vad skulle Sannie göra på Ikea? Hon skulle köpa flyttlådor, vilket hon också gjorde. Bostad eller ej, men jag måste ha allt packat tills den dagen då jag flyttar... Kommer inte ha tid att göra det sen. Det var krångligt att få med de stora fyrkanterna på bussen, men jag lyckades och jag har även kollat in ett skrivbord som jag vill ha! Lite mindre, men väldigt smart och användbart! Om kläder ska vara stora, så ska saker vara små och smarta enligt mig... Som tex. min lilla kamera och förhoppningsvis min framtida lilla mobil :look.

Jag har börjat packa ikväll, men ska packa lite till på Fredag och jag har upptäckt att jag har en fasligt massa skräp... Hittade en låda där jag packat saker jag för 5 år sedan trodde att jag ville ha när jag flyttade hemifrån... Kan säga att halva lådan inte kommer får följa med. Annars hade mamma och jag ett sådant där mor & dotter moment... Nu ska deras enda dotter flytta ut, hon ska bli vuxen och klara sig själv och tja, man kan inte annat än bli rörd när sådant händer.

Oj, det blev ett långt inlägg... Nu ska jag sluta babbla, om det skulle vara så att jag fått en bostad så lovar jag att det ska komma ett litet, men superlyckligt medelande så fort jag vet.

//Sannie

Inga kommentarer: