7 jan. 2010

Mysig dag

Steg upp klockan åtta idag, eftersom det inte är någon hemma förutom jag och storebror. Så idag ska jag laga mat, skotta och allt annat man borde göra när man är den som ska ha koll här hemma.

Känner mig inte speciellt trött, sen har jag en ganska glad känsla inombords. Fast jag känner mig lite yr, och är varm fast jag fryser. Ska väl kolla om jag har feber senare, hoppas inte. Jag vill inte bli sjuk när jag känner att humöret äntligen är på topp och jag faktiskt orkar göra saker.

Annars är det en sådan där mysig dag! Jag lyssnar på mysig musik, och tittar ut genom fönstret, och myser när jag ser snön falla. Synd att ingen är här och kan leka i snön med mig, jag blir så otroligt barnslig av snö. Fast det ser nog lite konstigt ut om en 20 årig tjej är ute och leker i snön för sig själv.

Är någon är lika barnslig som jag är du välkommen hit, ta gärna med pulka om du har. Jag bjuder på kyckling till middag, och kan göra varm choklad eller kaffe, vad du vill ha. Har lite choklad tårta till efterrätt också.

//Sannie

Inga kommentarer: