29 juli 2009

Lång update

Att fira Emmas födelsedag var toppen, det började med Pizzabuffé vilket var jättegott även om all Pizza nästan smakade likadant. Det var i alla fall god Pizza och det är huvudsaken. Sedan bar det av hem till Maja och där öppnades det presenter, vilket bara kan bli fruktansvärt roligt i ett sällskap, i sällskap av mina vänner såklart. Sedan skulle vi se på en gemensam film, och då tittade hela gänget på The Proposal. Det är en av de roligaste filmerna jag någonsin sett, och jag kunde inte låta bli att skratta högt flera gånger. Efter filmen så konstaterade i alla fall min vänner att "Sanna gillade i alla fall filmen väldigt mycket". Sedan så fortsatte Maddie och jag vår biokväll, och såg Harry Potter and the Halfbloodprince, trots att några viktiga scener saknades och lite för lite Halfbloodprince i själva filmen så är det lätt den bästa HP filmen, och jag tyckte faktiskt om den och AD's död var verkligen fin och nu grät jag faktiskt vid tanken på att det inte skulle bli mer av honom. Det ville inte riktigt gå in när jag läste böckerna. Tack till Maddie som ville se den mig!

Idag så åkte jag tillbaka till Öland efter att ha sovit 2 timmar på mammas jobb, och på bussen hade jag sällskap av Linski som sa de mest söta saker till mig. Ska träffa henne i morgon igen då det bli lite utgång med Linski, hennes kompis Emy och såklart Carro som jobbar i charken på ICA som jag lovade från första början. Jag är oerhört glad över att Carro började jobba i charken, för det första kommer vi bra överens och för det andra så är det riktigt roligt att hälsa på henne när hon jobbar under mina raster.

Idag så gick vi en promenad i Byxelkrok och kollade på alla båtar som låg där i hamnen och nu insåg jag plötsligt vart alla rika snobbar kom ifrån. Värsta vrålåken till båtar låg där, båtar som förmodligen kostar dubbelt så mycket om vårt hus hemma i Söderåkra. Men jag blev hungrig att kolla på båtar och drog med Carro på Sibylla, och sen så följde hon med mig hem och så skrämde vi upp varandra. Men det var roligt ändå och jag ser framemot imorgon, det kommer bli roligt!

//Sannie

Inga kommentarer: