17 juli 2009

*Snyft*

Sitter här brevid mina färdigpackade väskor, och det är sista natten med Maddie och det är fruktansvärt sorligt. Inte bara av den anledningen att jag nu får sköta mig själv igen, utan av den anledningen att jag har haft så jävla kul när jag varit här och den här veckan har gått fort, alldelse för fort. I morgon vid den här tiden kommer jag sitta alldelse ensam i min lilla stuga i Torp, det kommer vara väldigt tyst i alla fall. Sedan lär jag vara allmänt död när jag landar i stugan på kvällen, morgondagens arbetspass kommer förmodligen vara en utmaning. Orkar inte ens förklara, men som det ser ut nu ska vi arbeta underbemannat i kassorna och det kommer vara noll raster, långa köer som aldrig tar slut och 2 timmar extra. Plus är jag fortfarande sjuk så då kommer allt vara dubbelt så jobbigt.

Annars köpte jag en bok idag, och fick 25% rabatt eftersom jag jobbar på ICA. Det är bra att vi är så uppskattade i Kroken av dem som bor där, det förstår vad vi går igenom när vi sliter ut oss. Förutom rabatt i bokhandlen har jag rabatt när jag köper jordgubbar och köper öl på Hamnpuben. Kan man ha bättre sommarjobb? Aja nu ska jag stänga av datorn min kropp pallar inte mer. Ska nog slötitta lite på tv.

/Sannie

Inga kommentarer: