8 juli 2009

Bitter på låssas

Idag pratade jag med min gamla handledare från ICA, alltså chefen. Han undrade hur det var med mig och jag svarade stressigt. Så sant, idag var det folk i butiken precis hela tiden. Nu är det sommar på Öland, massor med sura turister som är sura på att vädret är skit. Sedan så har jag jättesvårt att hålla masken när de pratar med mig som att jag bor uppe på Öland året runt. Inget emot mina ölänningar till arbetskamrater, men jag har inte jävla koll på hur lite folk det är under vintern även om jag vet att det är betydligt mindre vilket turisterna också vet. Jag är lika mycket turist som dem bara att jag förmodligen vet mindre än dem för den mesta av min lediga tid rör jag mig mellan vägen från och till jobbet. Det tog två år för mig att få se Neptuni åkra, och det är något varenda jävla turist ser minst en gång när det är här.

Nej jag är bara bitter på låssas, för jag har inget att vara bitter över direkt. Jag är bara uttråkad och ensam just nu. Längtar tills i morgon då jag ska träffa Linski, Maddie och Clara. Jag ska även träffa lillebrossan en snabbis, för anledningen till varför jag snackad med min handledare så var det för att han skulle ge mig antingen godkändt eller underkändt vilket är de enda betygen. Jag fick godkändt, det känns skönt i alla fall. Det var min pappa som fick åka till ICA i Torsås och få de underskrivet, jag ska skriva under resten i morgon, likaså ska jag få underskrivet av min chef här om han ger mig underkändt så lär jag få ångest och inte våga jobba kvar. Haha, men hur stor chans är det?

//Sannie

Inga kommentarer: