19 juli 2009

Ja

Dagens händelser att haka upp sig på:

- En tjej blev skitsur över att ett par solglasögon kostade 20 kr mer än vad hon tänkt sig eftersom de råkade vara ett annat märke än de andra. Hon tyckte att vi skulle sotera efter märke, fast hon som aldrig jobbat förstår väl troligtvis inte att brillorna av det märket hon ville ha inte fyller en helt egen ställning. Det var ju tillockmed hennes föräldrar som betalade och de sa till henne att chilla, för dem var det helt okej.

- Jag stängde en dörr till ett skåp och två tallrikar trillar ändå ut och anfaller mig, lät som hela hyllan rasade.

Annars hände det inget speciellt idag, det var en helt vanlig jobbdag mitt i högsäsongen. Stressigt helt enkelt.

Fast idag så är det en månad tills jag fyller 20 år, och jag kan ju alltid bestämma mig för att ta vara på min sista månad som tonåring och låssas att det helt beror på sifforna hur vuxet man beter sig.

Inga kommentarer: