1 aug. 2011

Pottermore

Vaknade vid 09.00 idag och gick direkt upp för att kolla ifall det kommit någon ny ledtråd från Pottermore. Det hade det inte, så jag hade ju inte missat något vilket var skönt. Vid elva tiden brakade det däremot igång och jag hade faktiskt ingen aning om hur lång tid det skulle vara öppet så jag var typ bajsnödigt nervös. Skakade som jag vet inte vad och skickade sms till en annan SHare vilket jag lovat med det enkla budskapet "NU". Insåg ganska snabbt att jag inte kunde frågan, och jag typ stendog eftersom jag inte hade andra boken här hos Obi så jag kunde kolla. Tur så kunde min SH-kompis kolla upp det och efter mycket om och men hade jag registrerat mig. Helt sjukt, så om någon/några veckor kommer jag kunna komma in på pottermore och tillsammans med en miljon andra potterfans som runt om i världen få se det lite tidigare. Resten får vänta tills Oktober.

Ungefär så här kända jag mig tidigare när jag registerade mig:


Lite tråkigt men säkert nödvändigt och anledning för att det ska bli barnvänligt fick man välja mellan fem färdiga användarnamn. Så jag valde det väldigt *host* fina SparksThorn19. Nu väntar jag spänt på det riktiga välkomsbrevet och kommer förhoppningsvis bli sorterad i ett bra elevhem... Det vill säga Hufflepuff! Det är i alla fall skönt att jag slipper stressa upp mig över det här mer i alla...

Inga kommentarer: