17 aug. 2011

Det där med Pottermore...

Jag kommer bli tokig i väntan på Pottermore, inte minst när folk spekulerar och man inte vet vad som är sant. Vilka kommer in och i vilken ordning?

De tre första dagarna av quill challenge var det ju lite svårare frågor för att få komma till registrationen och kom ut vid 10-12-tiden för oss här i Sverige. De sista fyra var enklare frågor, men de gavs ut senare på dagen. Anledningen till varför de gavs ut senare var för att fler tidszoner skulle ha möjlighet. Sedan kan man ju diskutera att det var lite ojämt med att bara ha de enklare frågorna tillgänglig vid senare tillfälle, då det kanske inte var lika lätt att komma med eftersom fler kunde ta sig vidare mycket snabbare.

Senaste ryktet är att de slumpar in folk, så det kvittar helt vilken tid du kom in. Och det är säkert rättvist så alla får en lika chans att komma in, men samtidigt känns det lite onödigt att det skulle vara svårare frågor de första dagarna.

Är det helt slumpvist så lär jag hinna bli tokig, jag sitter med mailen uppe ifall jag skulle få det där sista välkomsmailet. Samtidigt kan det lika gärna vara så att jag får det där mailet 30/9 och så ska Pottermore öppna på riktigt dagen efter. Sååå onödigt i såfall.

Inga kommentarer: