29 aug. 2011

Plötsligt händer det...

Loggar in på hotmail och när jag får syn på mejlet är hjärtat påväg upp genom halsen och ut genom munnen. Skriker rakt ut och får värsta rycket samtidigt som hela min kropp darrar.

I alla fall, jag ska inte skriva speciellt mycket, men jag är verkligen imponerad av allt och sitter helt fängslad. De roligaste sakerna är ju förstås att få sin egna trollstav och ja ni vet, bli sorterad i ett elevhem.

Ja, den där sorteringen är duktig på att chocka en. Kan fortfarande inte förstå, även om jag lugnat ner mig efter mina första reaktioner. Efter alla dessa år... Aldrig någonsin har jag tänkt mig själv som en Slytherin.

Jag vet inte vilken del som övertygade hatten att placera mig där, men med tanke på hur Slytherin beskrivs i böckerna så känner jag mig rätt hemsk. Liksom jag vill också slåss mot Ni-vet-vem och inte tas för någon mugglarhatande renblodsfanatiker. Samtidigt så finns det ju en viss tjusning att hamna i Slytherin, finns ju bra saker där också. Uh, jag är förvirrad... Men jag har i alla fall Snape... :look


1 kommentar:

openess sa...

grattis. och oj. Hade inte heller tänkt mig dig som en slytherin, men jag tänker nog ingen som det ;p