17 juni 2009

Sommar

Klockan är inte alls mycket, men jag kan ju inte precis säga att jag varit duktig och stigit upp tidigt. Nej jag har faktiskt inte gått och lagt mig än, och lär inte göra det heller. Fast jag ska inte göra mer än att förflytta mig och min garderob till Öland, jag ser framemot att få börja jobba och tjäna pengar. Jag ser även framemot att ha den där sommaren på Öland, som för det mesta är regnig men har sina guldkorn. Förra sommaren var det riktigt mycket action, hade hela tre olika cyklar under tiden jag bodde där. Min alldelse egna nästan oanvända cykel som blev stulen, den rosa som var en rullande dödsmaskin och så mammas cykel som jag ska ha även denna sommaren.

När jag flyttat in min saker så blir det en tur till affären för att planera hur jag ska jobba denna veckan och för att inhandla saker jag lär behöva. Sedan ska jag bara njuta, och om vädret tillåter så ska jag ta en promenad i skogen. Annars så ska jag skriva mycket denna sommaren har jag bestämt. Så jag ska hitta något bra ställde där jag kan låta fingrarna dansa över tangentbordet samtidigt som fantasi får flöda fritt.

Vad jag gör nu? Jag sitter typ och väntar på att pappa ska komma hem och hämta mig och min saker. Lite nervös är jag för idag kör han upp för att få busskörkort, och för min familj betyder det väldigt mycket. Jag tycker min pappa förtjänar det, speciellt nu när han fått chansen. Nu lär han kunna jobba med något som han trivs med, och något han är riktigt duktig på. Förhoppningsvis vet vi vid tio tiden om han lyckats. Annars är det bara att försöka igen, för han kan det och det enda som kan sätta stopp för honom är hans nerver.

Jag vet fortfarande inte om mitt internet kommer funka på Öland, men vi håller tummarna. Men om jag inte hör av mig här så beror det på att det inte funkar och det vore väldigt, väldigt tråkigt. Fast jag är nästan säker på att det kommer funka inne vid "centrum" så jag kan alltid cykla dit och sätta mig busskuren ifall jag för abstinens.

See ya

//Sannie

Inga kommentarer: