21 juni 2009

Öland

Det är Söndag, fast det inte känns som en. För uppe på Öland finns det inga namngivna dagar utan bara dagar man jobbar och dagar man är lediga. Ev dagar man festar på, men det är inte fören nästa vecka antar jag. Veckor finns det, och man har också en jäkla koll på vilken vecka det är. Det är vecka 25 idag, i morgon börjar vecka 26. Jag har den turen/oturen att vara ledig i tre dagar, så idag är jag ledig, i morgon och dagen efter det.

Just nu lever jag långt ifrån lyxliv, jag äger ynka 9kr. Tur har jag ett föråd så jag överlever tills mitten av nästa vecka då jag får mitt studiebidrag. Om det kommer in en tidig lön så åker jag hem en sväng på Söndag, okej jag ljög lite. Löningsdagar och hemfärdsdagar har namn.

I morgon så måste jag börja skriva på mitt examensarbete, men jag känner mig ganska misslyckad så någon motivation till att börja finns inte. Jag har inte ens ångest över det, jag är en ganska tragisk figur.

Annars så drömmer jag om pojkar, om pojken jag vill ha tillbaka. Om en pojke som ska hjälpa mig gå vidare. En eventuell sommarflirt. Ja, jag vill uppleva heta känslor igen, såklart en sådan kille jag fantiserar om. Min drömkille finns ju uppritad i huvudet, men om jag någonsin kommer finna honom är väldigt osäkert. Jag trodde jag hittat honom när jag blev tillsammans med Stefan för jag gick verkligen helhjärtat in på det och bortsåg många av hans brister tillockmed, om man nu ska kalla det brister det är väl bara mänskligt. Nej det brast egentligen bara när han inte hade känslor för mig, förmodligen var jag för olik honom. Jag tror det har med att jag har väldigt svårt att ge 100% av mig själv när jag blivit tillsammans med någon. Jag tar alltid det säkra framför det osäkra även om jag hade haft mycket att vinna på att inte vara så jävla osäker jämt.

Tack för mig

//Sanna

Inga kommentarer: