2 aug. 2010

Ledigt

Har tre dagar ledigt, vilket är bra för jag inser nu att jag verkligen skulle gått under om jag inte haft det.

Igår var ganska soft ändå, packade största delen av förmiddagen och så, tills ungefär vid 17-tiden då jag fick besök. Egentligen skulle vi åkt in till Kalmar, men vi stannade helt enkelt kvar i Söderåkra och bara tog det lugnt... Att kunna bli totalt avslappnad var en känsla jag nästan glömt bort.

Blev väckt 8.00 idag, och då var det frukost och pack, pack in med allt i farbror firma bil! Men så upptäckte vi det förskräckliga, min säng var för lång för lastutrymmet så vi fick helt enkelt åka i hopp om att det fanns en billig säng att köpa i Linköping.

Kom till Linköping vid 13.00 tiden och plötsligt stod jag utanför Studenbostäders kontor och skulle hämta ut den där nycklen! Min första alldelse egna nyckel! Jag skakade som jag vet inte vad när jag skulle räcka fram kontraktet, och blev ännu nervösare när jag skulle fumla fram min legitimation. Sen var det inte så mycket mer, fick skriva under ett papper sen fick jag dem och innan jag visste ordet av det så bar det av igen. Plötsligt stod jag utanför min bostad, och efter ännu mer vimsande så öppnade jag dörren och jag bara WOW, det var ju riktigt fint... Allt kändes jättefräscht från golv till tak och såklart var det mycket större än jag tänkt mig, med tanke på tidigare korridorerfarenheter. Tidigare har det mest varit, oj hur ska jag få plats med allt, det är ganska omvänt... Det är snarare hur ska jag lyckas fylla ut så det inte ekar. Ja, det var helt klart så jag nästan glömde att kolla om jag fått min bonus, men bara nästan, var värsta spänningen när jag öppnade dörren till toaletten och möttes av nästa plus! Det stod där, ett helt badkar som bara väntas på att användas! Det hördes nog i hela korridoren när jag skrek till av lycka.

Men tja, packa in sakerna i rummet och dra vidare på jakt efter säng och skrivbord. Vi åkte till Ikea, men det slutade ändå med att vi köpte säng på Jysk, men ett väldigt enkelt skrivbord blev inhandlat på Ikea. Det är helt enkelt en skiva med ett par ben, hyllor och liknande får inhandlas någon annan gång. Jag behöver helt enkelt skriva massor listor, för nu har jag inte riktigt koll på mitt liv och det enda som kan råda bot på det är väl att bli en sådan där list-människa, är ju faktiskt gaaanska duktig på det redan.

Nu står det massa ouppackade saker i ett fint rum och ändå finns det andra saker som jag oroar mig mer för. Tex. Hur fan ska jag få min fina kontorsstol från Öland till Linköping. Varför körde jag upp den från första början, så jäkla onödigt!

Sedan så har jag kommit på att vissa saker hade kunnat göras smidigare, men det är försent på att tänka på nu... Jag måste helt enkelt intala mig att det kommer bli bra hur det än blir. Nu håller jag på att stressa upp mig, vilket inte är bra... Så nu ska jag ta och sova och bara vara pigg tills i morgon när jag ska fixa med allt som inte är omöjligt.

Ska tänka på allt bra som fina sms, vänner, SH, min helt egna bostad och framtiden som faktiskt kommer vara där så fort sommaren tar slut. Don't worry, be happy!

//Sannie
Ps. Coldplay har varit min resmusik idag, lär uppskattas mer än tidigare nu även om jag tyckte om det innan... Men det lär bli något extra.

Inga kommentarer: