22 aug. 2010

Uppehåll

Det har faktiskt varit otroligt skönt att inte suttit så mycket vid datorn senaste dagarna, men om det blir så mycket framöver får vi se. I morgon börjar min fyra års långa utbildning som ska göra mig till lärare, vilket faktiskt börja göra mig nervös nu. Ska stiga upp 07.00 i morgon och försöka vara på plats vid 09.00 vid nationernas hus för att bekräfta min plats. Jag känner helt enkelt att jag vill vara där i tid, för det kommer vara en helt galen dag i morgon och början på två galna veckor. Maddes pojkvän David har i alla fall varit schysst och lånat ut sin cykel till mig eftersom min egna står hemma i Söderåkra med megapunktering, vilket fick mig att ge upp försöket att ta med den upp första gången. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stora_torget,_Link%C3%B6ping

Jag trivs väldigt bra i mitt studenrum och själv korridoren hyser ett stort antal trevliga människor, inte träffat någon som jag irriterar mig på om man säger så. Det är mest utbytesstudenter, än så länge fyra killar och jag, bara en av killarna är svensk och så har jag hört att det ska komma en tjej senare som är från Ryssland. Alltså använder jag engelska dagligen och jag är faktiskt förvånad hur bra jag är, t.o.m bättre än utbytesstudenterna.

Än vet jag inte hur ensamt det kommer bli i mitt rum, hela helgen har det varit folk här och Lina kom redan på Torsdagen och höll mig sällskap och på Fredagen kom Joseph. Det som var synd var att Robert inte kunde komma pga jobb, men han ska komma upp nästa helg och det ska bli mycket mysigt.

Så just nu är Sannie otroligt pepp på att börja skolan, väldigt kär i sin Robert (och idag tog jag stora steget och avslöjade min upptagenhet på FB) och snart har jag äntligen tryckt all den där stora planeringen genom den där trånga dörren så jag kan börja se klart igen!

//Sannie

1 kommentar:

Viggo sa...

Så glad att saker och ting går bra för dig, grattis och älskar dig <3