29 aug. 2010

Stor uppdatering

Allt rusar på och jag har börjat vänja mig vid att vara trött och seg. Känns som jag varit här i evigheter och Ryd är faktiskt inte helt omöjligt längre, men nästan. Så var har hänt egentligen?

Onsdagen innehöll föreläsning och även en föreläsning för nollan hur man beter sig på en sittning. För den kvällen hade vi den första sittningen som gick under namnet Ärtor och Punsch. Men innan det såg jag till att fixa mitt LiU-kort och LiU-ID, fick även möjligheten att vara hemma 1 ½ timme innan det var dags för förfest. Kom till förfesten med Cinzano i en Vitamin Well flaska, men blev bjuden på både Öl och Whiskey, vilket gjorde mig riktigt glad! Själva sittningen var toppen det också och den vegetariska ärtsoppan fick tummen upp, var länge sen jag åt ärtsoppa över huvudtaget så det gjorde mig glad. Sittningen i sig var också något alldelse extra, massor med gyckel, spex och andra roligheter. Vår Nolle-Pgrupp är dessutom den absolut bästa, vilket säkert många säger, vilket man ska säga när man har turen att hamna i en grupp med bra sammanhållning.

Torsdagen började tidigt och det var en bakis Sanna som steg upp vid 7.00 och gjorde sig redo för sitt allra första seminarium. Ungefär 07.40 var jag färdig fixad, så jag tänkte att jag blundar 10 minuter, för då har jag 10 min och den akademiska kvarten tillgodo för att ta mig till Campus. 10 min blev 20 min och plötsligt hade jag bara 15 min på mig att ta mig till Campus. Kom alltså försent, men tur verkade jag inte missa jättemycket och det blev lite fniss när jag sedan lyckats placera mig bredvid en tjej som hette Sanna. När seminariumet var slut cyklade jag hem och dog i sängen och sov till 15.00 och då hade jag tre timmar på mig att äta och göra i ordning mig innan det var dags för dagens förfest. Körde samma som dagen innan och kom med Cinzano, men fick två Öl och tja, det gillar vi! Sedan fortsatte kvällen i samma tecken, det var ju München, den stooora Öl-festen och det var grymt mycket folk när vi kom dit, men jag fick chansen att prata mer med en av mina grannar här i korridoren, dansa och prata med andra som pluggar till lärare. Så kvällen var helt enkelt superbra!

Fredagen började även den tidigt, men jag var inte så bakis eller sen, bara sjukt trött och på föreläsningen vi hade blev vi allmänt flummiga, fast det beror nog mest på att föreläsaren själv var flummig. Var lite tråkigt att åka själv ut till Campus och veta att jag inte skulle vara med på kvällens Nolle-Paktiviteter, men samtidigt så var det skönt att veta att jag skulle få träffa Robert och ta det lugnt och förhoppningsvis vara lite utvilad. Gjorde massor med bra saker som att köpa artikelsamling, städa och laga mat innan Robert dök upp vid 21tiden, vid 22-tiden hade vi hittat parkering åt honom och kan lätt säga att båda var grymt trötta. Jag efter fem dagar nolle-p och han fem dagars jobb.

Trots det vaknade vi hyfsat tidigt på Lördagen och vid 13-tiden åkte vi ut till Tornby och kollade efter dammsugare till mig och även för att handla mat till kvällen. Kanske inte låter vidare romantiskt, men det var faktiskt jättekul även om man blev grymt trött och det första vi fick göra när vi kom tillbaka var att gå till Hemköp och handla bröd och ost. Vilket vi senare glömde hemma hos Roberts kompis som försedde mig alldelse gratis med nästan all kurslitteratur jag behövde. Efter mycket om och men lyckades vi laga mat och få tillbaka våra glömda varor innan vi började titta på Avatar medan hela Ryd tycktes festa. Sen vill Sanna se en film till vilket blev Änglar och Demoner som sög i fall man jämför den med boken, för ingenting stämde ju!

Så istället för att ta vara på helgen och passa på att sova så satt jag uppe till 03.00 och sov typ tills det var dags för Robert att åka hem till sig. Det var såklart jobbigt och jag blir alltid hemskt sentimental när jag ska säga hejdå. Gjorde i alla fall lite vettiga saker som att betala hyra och läsa lite pluggrelaterat material innan det var dags för att åter igen starta upp Nolle-P racet. Så idag har jag hängt hemma hos en av faddrarna och vi ängnade mesta tiden till att skriva gyckel som ska framföras på Torsdag. Värsta var när vi mitt i skrivandet kunde höra självaste FOUL komma för att hälsa på och typ hela gruppen lämnat Nolle-Pskyltarna hemma hos sig... Så tja, vi får se om FOUL straffar oss, men de sjöng i alla fall de fina gyckel vilket gav inspiration till vårat egna som nu äntligen är färdigt! Kvällen avslutades på Donken, vilket var trevligt och nu har jag typ suttit vid datorn när jag egentligen borde lärt mig att det faktiskt är väldigt skönt att sova.

//Sannie

Inga kommentarer: