24 aug. 2010

Första föreläsningen....

Var en fejk-föreläsning angående att vi skulle behöva lära oss olika dialekter och motionera på ett visst sätt beroende på vilka årskurser man undervisade i. Det var mycket roligt, även om jag var sjukt trött efter allt som hände dagen innan. Mådde lite illa innan den riktiga föreläsningen, men det släppte sen och tiden gick ovanligt snabbt trots att jag kände för att sova hela tiden. Sen bar det av till Campus för att registera mig, något jag inte hunnit med i går, så i morgon ska jag förhoppningsvis kunna hämta ut mitt LiU-kort som bland annat ska släppa in mig på festen jag ser fram emot mest München Hoben!

Vad händer nu? Ska alldelse strax ta Davids cykel och bege mig till Hemköp för att köpa majs som jag kan grilla. I kväll är det NolleGruppsmys hemma hos en av våra faddrar, förhoppningsvis håller det inte på så länge så jag får sova ut, för i morgon väntar ännu en fullspäckad dag.

Ringde CSN nyss, det var inte lika uppmuntrande, jag får sådana där obehagskänslor varje gång jag pratar med dem. Liksom för mig och alla andra som fått höra om mitt problem så är det självklart att jag ska få bidrag, men för CSN? Ingen aning och det absolut värsta som faktiskt skulle kunna hända nu är att de nekar mig bidrag... Då är jag körd. Vet i alla fall att de ska kolla över mitt i veckan så förhoppningsvis får jag svar denna veckan eller i början av nästa.

Men för att tänka positivt, idag när jag skulle åka bussen in till NH så stod plötsligt våra kära SL från SH vid samma hållplats så jag fick väldigt trevligt sällskap in till stan! Man kan helt enkelt inte låta bli att bli glad när man träffa Leffe, hon är mys och jag hoppas frisören gjorde ett bra jobb med hennes hår.

Aja, Hemköp var det...

//Sannie

Inga kommentarer: