10 feb. 2010

Någon är rastlös



Fick höra rykten att någon gått in och skrämt min lillebror i natt. Han hade rusat upp och sett livrädd ut. Det komiska var att pappa ville ge mig skulden först, trots att jag och mamma varit med om saker förut. På något sätt är det bra att min lillebror fått vara med om det här, för nu kanske de inte tvivlar det jag berättat.

Jag vet inte vem spöket är, men förmodligen vill han säga något. Han har faktiskt varit ganska lugn senaste tiden och bara gjort några enstaka saker, men i natt ville han ha uppmärksamhet. Jag har börjat lyssna på ljudböcker, så jag inte koncenterar mig på andra ljud när jag ska sova. Igår så stängde spöket av ljudboken, och gjorde lite andra ljud för sig. Jag är så van vid det nu, och blev för första gången inte rädd. Helt otroligt! Kanske inte så konstigt att han gick på Anton för första gången? Dessutom hände en jättekonstig grej igår när jag sprang upp för trappen, någon sprang upp precis efter mig och försvann in på toaletten. Anton som satt nere vid datorn, satt kvar där och ingen var inne på toaletten. Såklart var jag tvungen att fråga om han varit uppe, men det hade han inte.

Vet faktiskt inte om det är ett snällt spöke eller ej, men jag är nästan säker på att det är en man. Jag hoppas vi kan lösa det här problemet, och att spöket kan gå över till den "andra sidan".

//Sannie

ps. kände mig tvungen att skämta lite om det hela, genom att lägga upp bild på Casper.

Inga kommentarer: