21 dec. 2009

Det gick bra på arbetförnedringen, hade glömt hur snäll min handledare är. Fast farligt snäll, hon är en sådan där person som kan få dig att lova vad som helst. Men jag var färdig på arbetsförnedringen 1 h och 30 min innan bussen hem gick. Så då passade jag på att handla och så, men när jag var klar med det så var det ytterligare en timme kvar. Jag tänkte såklart att jag skulle behöva vänta i kylan hela den tiden, men efter 30 min fick jag nog. Smart som jag var 30 påtok försent, kom jag på att jag kunde gå till bibilioteket. Där satte jag mig och läste Ponton, något jag saknat från gymnasietiden. Minns när brukade sitta och läsa den på rasterna, sen hur den bidrog till att jag skrev så många av mina dikter.

Men kom hem vid halv fyra, och sen dröjde tills halv fem tills jag kunde börja laga mat. När jag bara hade såsen kvar så gik en av huvudsäkringarna, så halva huset slocknade och så länge spisen var på så var det ett knäppande ljud i vardagsrummet. Men maten blev färdig tillslut och god var den också.

Även om det inte hänt överdrivet mycket idag, så hade jag ändå missat att jag fått vykort och juklapp på posten. Det är så mysigt.

//Sannie

Inga kommentarer: