23 dec. 2009

23:e

Städade nästan hela dagen igår, och tur var det härligt att se hur övervåningen blev renare ju mer man städade. Men jag lagade mat igår också, inga huvudsäkringar som gick. Inte under matlagningen i alla fall. Skulle börja dammsuga efter att jag ätit, och som vanligt börjar jag i varddagsrummet. Hann dammsuga i 2 minuter, sen gick den satans huvudsäkringen igen! Ska bli intressant om säkringen klarar julgransbelysningen senare ikväll.

Idag har jag varit och handlat med pappa i Torsås. Utanför ICA stod det en jultomte med en ren, så jäkla awesome. Fast pappa sa att vi inte hade tid att gå fram till den. Det är synd, för renar är så jäkla söta... Ungefär lika söta som getter. Så nu står det nog mellan att skaffa getter eller renar, när jag någon gång i framtiden skaffar en gård. Kanske ska satsa på getter, då kan jag göra getost. Renar är väl nästan bara till för renkött eller har jag fel? Jag har ingen lust att döda djur, hur eller hur. Fast iofs, jag kan ju ha några renar och låssas att jag är jultomten.

Påtal om en sak med yrke. Det finns ju kassörska, skådespelerska osv... Jag och min lillebror ägnade lite tid att med vår dåliga humor göra om några yrkesnamn och lägga till "ska" i slutet. Favoriten är korvgubbeska.

Men julen är här, och snart ska jag hämta in plastgranen från balkongen och börja räta ut grenarna. Ser nästan framemot den delen när vi ska hänga upp "pumlorna" och det slutar med att jag bestämmer vart alla kulor ska sitta. Mest ser jag framemot ikväll när vi ska provsmaka skinkan, och äta lite sill och mammas inlagda strömming. Kanske en öl till det? Tyvärr ingen julöl, pappa ringde och berättade att dem var slut på systemet. Tycker folk kan dela med sig! Man kan bli full på annat!

Till sist vill jag bara skänka en tanke till dem som förmodligen inte får lika trevlig jul, det är tråkigt att vissa saker måste ske dagen innan julafton.

//Sannie

Inga kommentarer: