29 sep. 2010

Vart försvinner tiden egentligen?

Var det inte helg nyss? Jo det var det och i morgon ska jag packa för den kommande helgen och resa till Mönsterås. Förra helgen var väldigt mysig, vi spontan bestämde att jag skulle bjuda på Spenatsoppa. Så jag åkte in till stan och mötte upp Maddie som tagit tåget, Robert som tagit bilen och David som åkt 20 min innan mig. Varför jag gjorde det? Jag hade en känsla av att Robert skulle köra vilse och kunde inte stå ut med att sitta och vänta medan de cirklade runt i Linköping. Gissa vem som hade rätt och istället fick många trevliga skratt i bilen med ett alldelse underbart gäng människor?

Det tråkiga var ju såklart att helgen tog slut alldelse för fort, så snart vinkade David och jag av våra respektive för att återgå till det hårda studentlivet. Det som är bra är att Robert numera har internet igen så vi kan skriva på skype.

Men tja, praktiken är typ över... Jag har blivit betygsatt för denna omgången, och det var underbart när handledaren sa att jag gärna fick komma tillbaka. Något jag även gjorde önskemål inför nästa praktikperiod som är till våren. I morgon är det lite lektioner, men på Fredag är det bara skoljogg, sen är sista veckan avklarad och jag slutar redan 11.20 och kan ta tåget mot Västervik 11.45, som är framme 12.45 och sedan byta till buss som går från Västervik 13.00 och är framme i Mönsterås 15.00. Sen blir det mys för hela slanten och fira att jag varit duktig och lyckats stiga upp 05.00 i två veckor, men även att jag äntligen får mitt CSN!

Nästa vecka ska jag uppskatta sängen lite mer, försöka få tid att kolla mina knän och ta skolan mer seriöst än någonsin.

Ha det bäst

//Sannie

Inga kommentarer: