20 sep. 2010

Update

Haft en underbar helg och tja som läget ser ut nu kanske det inte är konstigt att jag föredrar Kalmar och tryggheten.

I Torsdags fick jag veta min praktikplats, det var bra, dessutom får jag vara i samma klass som en jag gick i samma nolle-p-grupp med, det gillar vi också. Direkt efter informationen tog jag tåget till Blomstermåla och blev mött av en skitig pojkvän som precis slutat jobba för dagen, det gillar vi också! Fick även träffa en del av hans familj, vilket också var mys! När vi senare kom hem till hans lägenhet var det jag som lagade mat och fixade och donade, tyckte han förtjänade det efter en vecka med massor övertid på jobbet.

På Fredagen så bar det av till Söderåkra när Robert slutat jobbet, fast först åkte vi till Polisen som hade stängt. Tycker det är lite dåligt att de stänger 15.00 nästan varje dag, men tja de kanske ha en bra anledning till det? Väl hemma blev det kramkalas, saknat familjen som jag vet inte vad! Jag hoppas CSN löser sig så jag kan åka neråt lite oftare, även om det frestar lite att komma ner permanent när det hela tiden strular här uppe. Fast jag gillar Linköping och alla de underbara människor jag träffat här, så det är ju inte pest och pina att bo här om man säger så. Fast det är fruktansvärt jobbigt att behöva säga hej då till Robert hela tiden.

Mamma kom hem med biljetter för fotboll, så på Lördagen så körde Robert pappa och mig till Fredriksskans och sen åkte han vidare till Maddies lägenhet och umgicks med David. Fotbollen var awesome, redan efter sex minuter tog KFF ledningen mot Gais. Satt vid A-läktaren och fick se det grymt snygga målet som Dauda nickade in på nära håll. Matchen slutade 3-1 till Kalmar, snacka om att det var värt att sitta med dygnsura fötter! Det var en glad Sannie som blev upphämtad av Robert för att åka till Maddies lägenhet!

Maddies lägenhet var otroligt mysig, lite avis på att det är hennes alldelse egna bostad, men samtidigt så finns det få som förtjänar det lika mycket som Maddie gör. Fick även ett par torra strumpor av Maddie, god majs och en mysig soffa att kryp upp i.

Söndagen var lite dyster, visste såklart att hemfärden väntade och efter ytterligare ett misslyckat försök att få tag i Polispapper så fick jag kasta mig på tåget i stress och hann bara med en snabb puss från Robert. Det var inte roligt och känslorna svämmade över och jag hade svårt att hålla tårarna inne hela resan till Linköping. Första jag gjorde när jag kom fram var kasta in packningen på rummet och stack sedan för att rösta, sen handla mat, äta mat, söndagsfika och valvaka... Vi vet ju hur det slutade och jag är besviken och arg, borgare och SD pfft Sverige, jag trodde ni visste bättre. Tur har jag bra vänner på FB, då nästan alla tycker som jag och vi kan vara bittra tillsammans.

Vad väntar i morgon då? Ska upp om fyra timmar, ska ta buss till Åtvid och förhoppningsvis börja min VFU. Ska ta bussen från Ryd vid 06.00 och bussen från Resecentrum går vid 06.35. Vi får se när jag kommer tillbaka, men jag ska iaf prata med en annan tjej från Nolle-P-gruppen som förmodligen ska flytta hit under veckan. Hon ska bo här tills hon hittat eget, ev. hyra andra hand om jag inte får CSN.

Det var nog allt, ska dö lite i sängen nu. Godnatt.

//Sannie

Inga kommentarer: