24 sep. 2010

Myes :)

Sen föll stenen från bröstet och Sannie började nästan gråta av lättnad, det blev pengar trots allt. Jag vet inte vad det varit med den här dagen, men det har helt klart varit en bra dag, en turdag kanske?

Har ju praktiserat hela veckan, kändes som om jag var döende i Måndags när jag kämpade mig upp klockan 05.00. Men lyckades ta mig till bussen som gick från Resecentrum och fick 40 min sovstund innan vi praktikanter var framme. Jag och Katarina mötte upp våran handledare, som tidigt aktiverade oss bland eleverna vilket var trevligt och jag kände mig i alla fall hemma ganska snabbt. Tror Katarina var hemma ännu snabbare, hon kommer lätt bli en grymt bra lärare! Första dagen slutade med huvudvärk, men det var en glad Sannie som somnade på bussen tillbaka. Sedan blev det inte så mycket fritid hemma i bostaden, var ganska seg och somnade direkt när jag lagt huvudet på kudden.

Tisdagen var också pest och pina att stiga upp, och även Onsdagen då jag var så trött att jag fick för mig att jag var i Liseberg istället för Åtvidaberg när jag vaknade på bussen. Men igår vände det och det var faktiskt ovanligt lätt att stiga upp. Samma har det varit idag, och nu fungerar man t.o.m som människa efter praktikens slut för dagen.

Praktikten i sig fungerar väldigt bra, känns som lärare är något jag verkligen vill satsa på. Inte en tråkig stund, och vår handledare ger oss fler ansvarsområden än vi först räknat med vilket är toppen då vi verkligen får något av det. Hade ett lektionsmoment framme vid tavlan första gången igår, vilket var nervöst, men jag fick beröm av handledaren sedan och hon sa att jag visade upp en självsäkerhet och kunde hålla ett lugnt tempo framför klassen. Snacka om egoboost för min del och nu ser jag verkligen fram emot de sakerna jag ska göra nästa vecka. Det kommer vara väldigt sorgligt på fredag nästa vecka när praktiken tar slut och man måste återgå till det vanliga pluggandet igen.

Fast okej, jag gillar verkligen att det är helg nu, känns välförtjänt och tja även om det nu känns okej att stiga upp 05.00, så ser jag framemot att kunna sova tills jag vaknar av mig själv. Sedan är det en mysig helg i sig, om bara några timmar kommer Robert hit och vi ska äta spenatsoppa ikväll och mysa hela helgen och fira att jag fått CSN. Det känns otroligt att det idag är exakt två månader sedan vi träffades, känns som jag känt honom längre än så. Men i alla fall, eftersom vi inte har något officiellt datum när vi blev ett par så blir det väl till att fira dagen vi träffades vi har ju ändå varit fästa vi varandra sen dess.

Det roliga tar inte slut där, även Maddie kommer ju upp till Linköping så helgen är ett enda stort lyckorus eller vad man ska säga. Som sagt dagen har varit ovanligt lyckad, började med en morgon som inte var fullt lika kall som tidigare mornar, solen har skinit och jag fick åka längst fram på en sådan där dubbelbuss för första gången någonsin... En sådan där grej man velat göra sen första gången man såg en sådan buss... GAH, vad livet kan vara skönt i bland alltså!

//Sannie

1 kommentar:

openess sa...

Grattis på pengarna :)

och allt annat ;)