16 mars 2010

Vecka 11

Hej och hå här rullar det på. Man kan tro att jag är en väldigt upptagen person just nu, det är inte riktigt sant även om jag hela tiden har något att göra.

Mycket av min tid försvann när jag delade skärm med Viggo på skype och såg att hon spelade spel på FB. Jag visste att hon spelade spel där, fast när jag fick se Petville så tänkte jag "Oh så söta figurer, det där vill jag också spela". Jag gjorde världens sötaste Nobu och fick grannar som finaste Viggo och Pear. Att gå upp i level gick segt, så när Viggo började spela Happy Habitat så tänkte jag "Oh vad kul att spela ett spel där Viggo nyss börjat, då kan vi ligga på ungefär samma level". Sedan var jag fast! Jag la till helt okända människor för att få fler grannar på Happy Habitat, och dem spelade såklart Petville så jag fick fler grannar där. Sen var Cirkusen igång. En level om dagen har blivit mitt Petville-motto och jag tycker seriöst det är fruktansvärt roligt. Jag vet inte hur länge jag spelat, fast jag vet att det inte är speciellt länge, men jag är redan uppe i level 31 på Petville.

Såklart gör jag annat än spelar på Petville. Jag hänger på mIRC och SH-forumet också och spelar rollspel. Fast senaste tiden har mest handlat om att svara i lektioner, skriva BG till Henry Garside och fixa klart min BG till min lilla Durmstrangelev. Även i rollspelets värld har jag gjort endel framgångar! Henry Garsides bg är helt klart och Viggo har varit en ängel och rättat den tillsammans med mig. Hon lärde mig mycket som jag gillade under den timmen vi med hjälp av skärmdelning körde intensivrättning. När det gäller DS-eleven så har jag ansökt om honom och ska bara skriva färdigt intagningsprovet, sen dröjer det nog inte länge fören Cosmin är där. Lektionerna på HW-delen segar lite, men ändå tagit fart igen och det gillar jag! Fast med en färdigskriven BG till en TKH-lärare är jag mest sugen på att ge egna lektioner. Om jag har så mycket tur får vi veta någon gång efter den 23:e Mars.

Tiden går som sagt fort, och i morgon (läs idag) ska jag till AF och diskutera med min arbetsförmedlare hur vi ska lösa kontakten med varandra under tiden jag är borta.
På Fredag så kommer jag får jag äntligen pengar och vill sig allt jag har tänkt mig, så ska jag beställa biljett till Västerås då. För att fira den underbara dagen ska jag även läsa igenom Henrys BG en sista gång och sedan ska jag skicka in den. Helgen blir förhoppningsvis lite Maddie, innan jag på Söndag ska packa sönder mitt rum och inviga min resväska som jag fick när jag fyllde 20 år.

I morgon (åter igen idag) ska jag försöka fixa två spel på SH och Cosmins BG. På Onsdag ska jag helt enkelt ha en datorfri dag, för jag känner att jag måste bevisa för mig själv att jag kan vara utan datorn. Jag ska även passa på att städa mitt rum, det ska helt enkelt kännas gutt att komma tillbaka efter tre veckor och hitta ett välstädat rum.

Andra saker jag måste komma ihåg att påminna mig själv om är att plocka med mig HP1, eftersom vi har en slags bokcirkel på SH nu och ska läsa tre kapitel varje vecka. Jag tror själva rollspelande kommer tjäna mycket på det! Sedan på tal om böcker, nu när jag ändå tar igen massor med saker jag inte skrivit! Jag lyssnar just nu på väldigt mycket ljudböcker, något min mor smittat mig med, som jag i min tur smittat Viggo med. Jag har nog lyssnat på hela 5 ljudböcker under två månader och då lyssnar jag bara innan jag ska sova. SJUKT! Lyssnar just nu på Änglar och Demoner, som tyvärr är ett väldigt bra sömnpiller hur bra den än är.

Nu ska jag ta mig till sängen och sätta i gång att lyssna mig själv till drömmarnas världs, sen får vi se när jag skriver igen!

//Sannie

2 kommentarer:

Hubert sa...

Du är utmanad!

Pocks sa...

Tjoho! Kolla min blogg, du är utmanad. :)