5 mars 2010

Maddie blir snart tant

Idag ska vi fira Maddie som fyller 21 år på Onsdag, så riktig tant blir hon inte förens då. Ska åka vid femtiden någon gång, och förmodligen kommer jag inte hem fören sent på Lördag. Ska ha med mig min dator, men det kommer inte bli så mycket datorsittande ikväll som ni säkert förstår.

Som vanligt hade jag problem att fixa kläder tills ikväll, det är ju inte mycket av mina egna kläder som är hela. Är de inte hela så känns det som det ofta är skitigt när jag ska iväg. Tur att det finns en garderob till i det huset med kvinnokläder (även att det händer att jag lånar kläder från lillebrossan), nämligen mammas garderob. Dessutom har jag kommit på mig själv, att tycka om kläderna i mammas garderob, mer än mina egna ibland. Kanske är det så att jag är påväg att bli en liten mini-Haidi.

När jag var liten, så lovade mamma mig att vi skulle dela kläder när jag blev stor, och roligt är det att det blivit sant. För nu har även jag börjat köpa kläder som faller mamma i smaken, och jag är inte ensam om att låna kläder. Det är roligt att ens klädsmak kan förändras på några år, och jag kan ju lätt konstatera att min emo-period bara var en tonårsrevoltsak.

Vem är det som håller på att bli tant egentligen?

//Sannie

Inga kommentarer: