21 mars 2010

Utmanad

Jag blev utmanad av två söta SHare i en grej där man ska skriva sex stycken saker om en själv, som folk kanske inte visste. Jag läste även att systerklister blev utmanad av två stycken, och hon skrev därför 12 punkter. Jag är lite lat, och har dålig fantasi (speciellt efter att ha läst andras listor, och bara wow sådär är jag också, men nu kan jag inte skriva det.) så därför går jag mot strömmen och har sju stycken punkter. Ni fårstår nog hela meningen med det när ni läst listan.

Mina utmanare var, musse och pocksie!

Så här går det till:
- Varje bloggare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga saker om sig själv.
- Bloggare som blir utmanade ska skriva 6 saker om sig själva i sin blogg & samtidigt ange reglerna för spelet.

Tillslut väljer bloggaren 6 nya bloggare & gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de är utmanade & att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Sex saker som ni kanske inte visste om mig:

1.
Jag är en väldigt kräsen frukostmänniska, trots att jag inte är petig med maten i övrigt (om man nu bortser från att jag är veg) Får jag inte den frukosten jag vill ha, hoppar jag helt enkelt över det målet. Jag gillar tex. inte bröd som smakar sött och vissa saker som tilltalar mig ena dagen, äcklar mig andra. Vilket gör det svårt för mamma som brukar vara den som får hjälpa mig att hitta något ätligt. För inte så länge sedan bestod min frukost av glutenfria pepparkakor, eftersom det var det enda jag kunde tänka mig att äta.

2.
Jag har tagit bort en fläck vid näsan, eftersom jag tyckte den var ful och hade ångest över den eftersom jag ansåg att den såg ut som en finne. Jag gjorde det när jag gick på gymnasiet, men jag överreagerade nog lite eftersom ingen av mina klasskompisar kommer ihåg att jag haft den. Fast iofs så hängde jag mycket på internet, och det var väl en del nätmobbning man fick utstå. Dock ångrar jag inget, eftersom jag anser att den helt enkelt inte hörde hemma där.

3.
Varje vinter så ropar jag: ”Snöen koom!”. Jag har alltid tyckt om snö (i alla fall när det är vinter) och det var en gång när jag var liten som mamma föreslog att jag skulle göra det. Den gången funkade det och jag kan väl säga att det funkat senare också. Då utan att jag kollat på väderleksrapporten innan.


4.
Jag har en låda under min säng där jag samlar på minnen, och det är allt från en snäcka som jag fick på mellanstadiet, till dagböcker från 2004. Älskar minnen, och när jag sitter ensam om nätterna tänker jag ofta tillbaka på vad jag gjorde förra året vid den här tiden.

5.
Jag är en fruktansvärd rutinmänniska, jag är väl medveten om det och kan få värsta glädjeruschen när jag väl bryter en rutin. Ändå har jag problem att bryta dem och det händer ofta att det blockerar mig, och den livstil jag egentligen vill ha.


6.
Jag älskar att dela med mig, och ger gärna bort saker. Ändå har jag svårt att ta emot saker från andra.


7. Jag är tokig i siffran sju, och folk kan snacka om att ha turnummer, men jag går allmänt squee när jag ser siffran. Det har förmodligen förstärkts tack vare världens bästa serie Nana, och numera undgår ingen sjua mig. Jag hade till och med talet 77 uppsatt på dörren till mitt rum ett tag. (Det var tills det trillade ner och försvann spårlöst).

Jag utmanar:
Viggo
Maddie (du får skriva detta vart du vill, eftersom jag vet att du inte har någon privat blogg)
Anton
Joseph
Fredrik (eftersom jag vet att han inte kommer göra det)
Linski (som inte heller har någon blogg vad jag vet)

Inga kommentarer: