3 aug. 2009

Trött och glad.

Yeah, klockan är halvtio och jag är dödstrött... Det har varit en lång dag idag, och en mycket rolig sådan också. Caroline och jag skulle från början till Norra Udden för att kolla om vi hittade en dam som sålde smycken, men istället så tog vi oss upp i långe Erik. Det var rätt hemskt att klättra upp i fyren för det gick runt, runt, runt. Men sedan var man uppe och det var underbar utsikt där i alla fall, och så ner igen som gick mycket lättare konstigt nog.

Sedan så skulle vi cykla tillbaka och jag föreslog att vi skulle ta fika på ett café halvvägs tillbaka, och det gjorde vi. De hade även loppis där och precis när vi ska därifrån så står den plötsligt där! Min cykel, eller tja inte den jag blev av med förra året utan en minicykel som gick rakt in i hjärtat för mig. Efter några tvekande minuter så bestämde jag mig för att den helt och hållet skulle bli min. 600 kr är inte farligt för en helt fungerande cykel med lås, två växlar (ni vet sådan där som man trampar bakåt för att växla <3) Underbart helt enkelt! Ännu mer underbart är jag nu kan cykla till jobbet, och kommer komma dit i stil.

Men sedan bjöd jag hem Caroline till mig och så åt vi pasta Cabonara, vilket var underbart gott och vi resumerar dagen så att det helt klart var en riktigt lyckad dag.

Nu är jag så trött att jag förmodligen ska stänga av datorn och sätta mig och läsa Harry Potter för det händer inte speciellt mycket varken på rollspelet eller någon annanstans. Fast nu vet jag att min lektion i TKH är rappoterad, så fort Leffe har tid att godkänna kommer jag kunna sätta betyg för Benjamin i TKH och är Leffe tillbaka så kommer snart KVF vara avklarad och då är Benji så gott som färdig. Fantastiskt :D Sedan kan vi snart säga hej till Wilma Berrey som ska tåga in på Hogwarts och föra ett jäkla liv, det ser vi framemot.

Men som sagt, Harry Potter nu och kanske telefon med Viggo... Sedan lär jag slockna fint.

//Sannie

Inga kommentarer: