7 aug. 2009

Personalfesten

Det var ju personalfest i går och jag kan bara säga att det var mycket underhållande. Först så minglade vi på solö som var årets ställe att hålla personalfesten, vi kommer bara nämre och nämre ICA för varje år. I år var vi mittemot ICA, roligt värre.

Men i alla fall så hamnade nästan alla ungdomar vid samma bord, och den omogna stämmning som rådde gick inte att ta miste om. Tex. när vi fick in förrätten som var en tomtat skiva och en mozarella skiva, så hade vi jätteroligt åt att det bara var en tomat. Ex. "Jag har inte fått min tomat än". Det blev nästan samma uppståndelse när tallrikarna med maten kom in, låg lite kött och ett glas med sås i. Ett tag trodde vi seriöst att det var det ända vi skulle få, men sen kom dem ut med potatisgratäng. Till efterrätt fick vi chokladkaka, så allt som allt så var maten väldigt god.

Sedan drack jag den godaste drink jag någonsin smakat, det var mintu, kalhua och mjölk. MUMS! Sedan drog vi till hamnpuben, och jag höll mig till öl/sprit/xcide hela kvällen, väldigt bra för då slipper jag vara bakis dagen efter. Kvällen tog slut och det bar hemåt och trots att jag druckit 4 öl, en drink och två xcide så satte jag mig ändå ner och läste Harry Potter och Halvblodsprinsen och kommer faktiskt ihåg vad jag läst. Läste förövrigt ut den boken idag när jag vaknade, den är mycket bättre än jag minns den. Men första gången jag läste den så ville jag nog egentligen bara vet vad som skulle hända i sista och då blev sjätteboken bara ett mellanspel och man kunde inte njuta av den fullt ut.

Inga kommentarer: