13 aug. 2009

Längtar hem

Det här kunde lika gärna varit första dagen i stugan, sitter här och fryser. De första dagarna var jag tvungen att sitta med mammas hemstickade sjal kring axlarna, nu sitter jag påslakanet till täcket som jag drog av eftersom det var fruktansvärt varmt att sova med täcke för några dagar sedan.

Enda skillnaden är väl att jag var pigg första veckorna, nu är jag svintrött jämt och har jobbat så pass många 15-21 pass att jag lyckats vända på dygnet. Jag har ont i axlar och nacke av intensivt kassarbete, och såklart även för att jag inte kunnat sitta med datorn i någon bekväm ställning.

Som alltid är stugan renare när jag lämnar den än när jag kom hit, men städningen är i alla fall gjord. Kommer ha svårt att sova i natt eftersom jag vet att jag ser fram emot att komma hem. Att jobba i morgon kommer gå slött, och om pappa trillar in två timmar tidigare som han brukar göra så kommer det gå ännu slöare.

Men jag vaknade kl 10.00 idag, och glad av tanken som slog mig. Sista dagen jag tillbringa i stugan, sista kvällen jag kommer sitta och slösurfa i världens obekvämaste soffa för i morgon så ska jag inprincip inte vara här över huvudtaget. Kommer stiga upp 07.00, klä på mig, sminka mig, packa de sista småsakerna och sedan placera all packning i sängen. Sedan sticker jag till jobbet, och vid 17.00 hämtar pappa och jag packningen.

//Sannie

Inga kommentarer: