10 aug. 2009

Fy fan för getingar

När jag hade min första rast så satt jag och åt min tradtionella ciabatta och drack en kopp kaffe för att pigga upp mig. Det är mycket flugor ute i personalrummet, och de gillar att sätta sig på mina ben vilket jag hatar. Så jag skulle ta bort en envis fluga och utan att se efter vad det var så greppade jag såklart tag i en geting och smärtan att bli getingstucken är hemsk, så jag vrålade till som en galning och höll krampaktigt där jag blivit stucken. Tur så tänkte en av lagerarbetarna riktigt kvickt och grävde fram bomull och salubrin innan jag ens hunnit blinka, skönt men mitt högra pekfinger svullnade ändå upp i dubbel storlek. Fingret domnade typ bort och jag fick ont i dem andra fingrarna också, men min pappa säger att getingar brukar vara lite giftiga så här års och jag tror honom. Det är fem timma sedan jag blev stucken och jag har fortfarande ont i hela fingret och det har inte riktigt gått tillbaka till normal storlek.

Jag hatar verkligen att bli getingstucken, och det var väl hänt 4-5 gånger i mitt liv och det är nog för att jag ska avsky dem. Så fort det krupit eller flugit något i närheten av mig så har jag ryckt till idag, och på Fredag när det är min sista dag då jag också jobbar på morgonen och ska plocka in brödet så kan de glömma att jag är en av dem som hantera de söta kakorna som getingarna älskar. Det är väl ca 100 getingar kretsande kring dem ute på lastbryggan på morgonen och ca 10 st följer med in varje dag. Blä jag hatar dem!

//Sannie

Inga kommentarer: