1 dec. 2010

1:a December

Det är första December och trots att jag försökte så har jag inte sett första avsnittet från julkalendern, ska se det ikväll istället. Skulle ju kunna se det på datorn, men nja enligt mig själv så känns det inte riktigt "juligt".

Ska jobba med ett tal jag ska hålla i morgon, det ska vara något kopplat till skolan som lärare. Därför tänker jag hålla i ett boktips och tipsa om inget mindre än Harry Potter, passar mig perfekt och det blir snarare en utmaning att inte prata längre än de fem minuter jag fått. Får förklara innan talet att det ska vara som jag tipsa om fler böcker, men att mitt tal börjar där jag tipsar om Harry Potter. Dessutom ska jag prata som om jag pratar inför klasserna 5-6, men vi får se hur det löser sig.

Efter talet blir det att sätta sig på tåget till Robert, skönt att tiden går snabbt så att det är dags att träffa honom igen. En som gör att tiden att går snabbt är min Viggo som jag kan sitta timmar och prata med på skype. <3

På Fredag fyller pappa 49 år och på Lördag så fyller min lillebror 18 år, jag vet ju hur jag kände mig när jag blev myndig... Nu känns det ännu mer! Min LILLA bror blir 18 år och tja, han är inte så värst liten än. Jag och Robert ska i alla fall åka in med honom till Kalmar på kvällen så han får gå ut för första gången, såklart blir det KM.

Aja, vi får se när jag tar tag i talet, har för tillfället vuxit fast i mina hörlurar eftersom jag lyssnar Outlander och hon som läser gör lyssningen helt underbar. Hennes dialekter för de helt underbart. <3

//Sannie

Inga kommentarer: