7 dec. 2010

När man egentligen borde sova...

Varför är det alltid när man egentligen borde sova som man snubblar över alla smaskiga saker som gör att nörden inom dig dansar?

Fick för mig att lägga till Gabaldon på twitter och det slutade med att jag hamnade på hennes hemsida och jag insåg att jag inte varit en tillräckligt duktig nörd. För det första har det kommit ut en annan version av Outlander med illustrationer som går under namnet The Exile, självklart att den ska in i min samling. Dessutom hade Gabaldon lagt upp en bild som inte kunnat publicerats i boken eftersom den var för snuskig, men såklart kunde hon lägga ut den på hemsidan. Claire och Jamie in action, mums säger jag bara.

Dessutom har Gabaldon lagt ut smakprov på den åttonde boken och tja, det blev bara fortsättningen av den otroliga cliff hangern hon lämnade oss läser vid.

Dessutom har det skrivits musik till några av de viktigaste händelsena i boken, hela 14 låtar ska det vara och kan ev. bli en musikal. Såklart vill man att det ska bli det och såklart vill jag åka och titta vart jag än måste åka (förhoppningsvis till Skottland då). Lite ironiskt kanske eftersom Jamie Fraser själv är helt tondöv, men samtidgt verkar det som det faktiskt skulle funka. För vet ni vad? Gabaldon har lagt ut Soundtrack http://www.dianagabaldon.com/media/Is_tu_fuil_%27o_mo_chuislean.mp3 och jag säger bara lyssna och rys, fast iofs tror inte det är så många som läser min blogg och av de som läser är det nog inte så många som är bekanta med Outlander-serien.

Att se Outlander är något man såklart vill och jag är en av de som sitter och hoppas på en mini-serie eller film. Uppenbarligen finns det diskussioner om detta och jag håller tummarna på att det faktiskt blir något. Allt som som kan tryckas in i mitt nörderi är välkommet! :)

Ps. För de som vill se den snuskiga bilden så är det bara att gå in på http://www.dianagabaldon.com och scrolla ner lite. ;)

//Sannie

Inga kommentarer: