21 dec. 2010

Drömmer

Drömde massor med konstiga drömmar i natt, jag hade bland annat fått bebis, vilket var jättemysigt. Skulle antingen besöka Albert och Herbert eller självaste gubben Pettson, slutade med hemma hos Pettson eftersom han kom gående. Sedan blev det en stor grej över att min bebis var flicka, eftersom jag hade klätt henne i en blå overall. Måste även säga att det var den snyggaste overall jag någonsin sett, även om det bara var i drömvärlden. I alla fall, jag var hemma hos Pettson, men han gick därifrån och jag tog hand om min bebis som växte från att vara nyfödd till att vara 2 år och lite läskigt blev det när bebisen började prata som en vuxen människa. Fast huvudsaken var att bebisen älskade sin mamma och jag älskade min bebis.

Sen händer det saker som jag inte kommer ihåg, men plötsligt är jag i Söderåkra och vi i familjen ska gå någonstans. När vi är vid den lilla skogen som heter Ekabacken så kommer ett tåg! (Oja, det har byggt en räls preis i kanten till Ekabacken. Tåget kommer i sjukt höghastighet och spårar såklart ut och kör RAKT IGENOM dagiset som ligger mitt emot Ekabacken... Tur att dagiset hade julstängt. Men tåget och dagiset är förstört, lokföraren har panik men har lyckats ta sig ut tåget och springer runt med blod i ansiktet. Jag försöker ringa 112, men mobilen går sönder. Jag får gå till ett ställe och ringa, då har folk redan ringt, men de som svarar börjar prata med mig som att jag måste lösa ett mysterium och de berättar fakta om hur många det är på tåget och vart de tror nyckeln finns.

Sen vaknar jag och har typ panik, oyes, jobbigt att drömma och jag yrar runt och mår dåligt innan jag lyckas somna om igen. Lyckligtvis drömfritt.

Egentligen är inte drömmen så konstigt...
1. Jag är bebistokig, hela jag längtar tills jag ska skaffa bebis. Läser FL varje dag och massor med annat.
2. Albert och Hebert eller Pettson? Tja, julkalender säger jag och inte så jättekonstigt så här nära till jul.
3. Blå overall och flicka? Mycket genussnack i skolan och eftersom jag är bebistokig funderar jag mycket på hur jag ska uppfostra mina barn genusmedvetet. Det som var viktigt i drömmen var att folk faktiskt antog massor med saker, inte vilken färg jag valt.
4. Tåget som spårar ut i Söderåkra? Jo, mycket olyckor nu och tåg som ställer in och bussar som kör av vägen, det är inte jättekonstigt.
5. Varför jag blev delaktig i utredningen? Kan det vara så att Sannie tittat på Miss Marpel och reagerat på en scen där polisen utan tvekan berättar detaljer för Miss Marpel trots att hon kan vara minst lika skyldig och de inte har en aning om vem hon är.


Aja, dagen annars har varit vimsig, brygga kaffe utan kanna funkar inte.

//Sannie

1 kommentar:

Viggo sa...

Hehe, angående bebisen tycker jag att hon påminner lite om Renesmee ;) Jag vill också ha en Nessie-bebis!!! *avis*