22 apr. 2009

Ica Torsås, dag 3

Jag har träningsverk i benen, jag har 22 smårsår på mina händer, jag har skavsår som aldrig kommer läka, och så vill mitt hjärta brista lite varje gång jag tänker att jag kanske kommer förlora en vän om det inte händer något.

Tur att jag har Ica att åka till varje morgon kl. 07.30, nej det är inte skönt att stiga upp och det är pest och pina tills jag fått på mig den blå skjortan med Ica-loggan på bröstfickan. Bara jag kommer igång med att plocka varor så är det snart morgonfika, och sen plockar lite till och snart är det lunch, sen är det plötsligt eftermiddagsfika och sen dröjer det inte länge fören det är dags att sluta för dagen. Sen så är jag trött och orkar knappt gå ner för trappen för att slå på datorn, och jag inser att Ica är mitt liv just nu.

Idag jobbade jag i frysen, och det var kallt såklart och lagom till lunchen så hade jag ont i mina lungor för att jag andast in så mycket kall luft. Men det var roligt idag, och han jag jobbade med var en gullig liten farbror som rimmade på alltinga tex. Humle-dumle. Däremot så höllt han på slita upp hela min handled när han slängde en låda på mig och den vassa kanten rev mig, eller när han försökte köra på mig med en fullastad vagn. Nja jag överlevde, och när jag fick packa massor med Billys så kunde jag inte låta bli att känna mig extra glad då jag tänkte på mannen som älskar Billys, mannen jag älskar.

Ser framemot helgen, det ska ju bli varmt, vilket betyder att jag ska ligga och blotta mig för grannarna lördag och söndag. I helgen ska jag passa på att gå ut med hunden, något jag inte hinner eller orkar nu när jag jobbar. Sedan efter det kommer en ny vecka på Ica, men jag ska bara jobba fyra dagar då Fredagen är en röd dag och så ska jag förhoppningsvis åka upp till Sthlm. Det ska bli skönt att komma härifrån ett tag, och den helgen jag nu kommer åka upp kommer gå ut på en sak. Ta vara på varje sekund med Stefan, och såklart träffa hans familj som jag tror är jättesnäll. Men det är nästan en merit att ha varit tillsammans med en kille i två månader utan att träffat hans föräldrar.

Usch jag ser inte framemot att inte kunna ha ordentlig kontakt med Stefan på hela sommaren, men samtidigt ser jag framemot att komma till Öland och mesjobba (om man nu ska jämföra med att arbeta från 8-17 varje dag), tjäna pengar och framförallt spara pengar. I år ska jag inte heller lägga pengarna på sommarkläder, utan jag tänker spara och shoppaloss någon gång i höst.

Fy vad jag bubblar, men det är otroligt skönt. Men jag tänker sluta skriva nu.

//Sanna

Inga kommentarer: