20 apr. 2009

Ica Torsås, dag 1

Idag var min första dag på Ica Supermarket i Torsås, det var med svag spänning jag anlände kl 08.00 och förvandlades till Ica-Kitty (Mitt namn på SH). Jag utrustades med kniv och tvekade inte en sekund på att använda den, däremot använde jag den inte på någon mänsklig varelse. Inte ens mig själv, även om man skulle kunna tror det då jag rivit upp min armar så jag ser ut som ett emobarn. För att inte tala om det det brutala såret på mitt finger som en kartong lyckades åstadkomma. Det var bara att bli omplåstrad av den äldre personalen, som för övrigt var jättegulliga mot mig.

Att jobba på Ica är ett bra sätt att fördriva tid, med lite livlig fantasi så kan man undehålla sig ganska lätt i 9 timmar. Men man är trött efter en dag man lyft lådor, klättrat på stegar, pratat med främlingar och lekt med maskiner som käkar upp kartonger. Fast jag har fortfarande och vet inte när jag kommer får göra det jag är proffs på, jag vet inte när jag kommer få sitta vid kassan. Men jag har en allierad som tycker att jag borde få göra det, hon gillar mig.

I morgon blir det en slapp dag säger dem, det skrämmer mig. Då måste jag låssas hitta på något att göra,och det är jobbigt. Men men, första dagen avklarat bara 32 kvar av slavarbete. Jag trodde ni jag jobbade 9 timmar per dag för pengar, glöm det! Men följ gärna mitt äventyr, för trots att det är jobbigt har jag roligt.

PS. Såg rosa dragonägg idag.

//Sanna

Inga kommentarer: