13 juli 2011

Så mycket...

Det var svårt att sova natten innan premiären och jag vet inte om jag var riktigt vaken när jag satte mig på bussen vid 07.17 mot Kalmar. Jag var nog inte riktigt vaken vid 15.00 heller när slutligen anlände till Stockholm där jag möttes upp av tre underbara SHare. När jag slutligen ”vaknade” så var det full rulle. Det var mycket springa över halva Stockholm, men eftersom jag alltid hade sällskap av underbara människor så var det roligt trots att ben gjorde ont och kondisen som inte riktigt ville hänga med.

Halva tiden var vi utklädda men hela tiden glada, nervösa och otroligt peppade inför premiären. Jag är så otroligt glad att jag åkte dit och fick hänga med dessa människor och även några som betyder väldigt mycket för mig som vänner. Det är sjukt att jag aldrig träffat dem om det inte varit för fenomenet Harry Potter.

Tiden gick så otroligt snabbt, innan man visste ordet av så hade spelat upp vår egen version av slutstriden och satt inne i den mörka biografen för att få se slutet. Det var svårt att andas, det kom tårar, det gjorde ont, jag skrattade och trots att jag inte är en av de där film-fansen så betyder det otroligt mycket eftersom det är just Harry Potter. Sedan har filmerna lyckats fånga mycket magi även om man inte riktigt kan förstå sig på vissa delar.

Jag grät efter premiären och kan fortfarande känna en viss sorg över att det typ är slut. Men som många påpekade har vi ju fortfarande Svenska Hogwarts kvar. Så otroligt tacksam över det.

Efter premiären hade det varit skönt att göra som många andra, haft en skön säng att gå och lägga sig i. Fast vi var tre tappra hjältar som hängde på Max och åt fajitasallad och senare gick och la oss och sov på några trevliga soffor i ett väntrum. Ingen djup sömn då. Klockan 08.15 satt jag på bussen tillbaka till Kalmar, fortfarande utklädd till Neville fast utan stridssminkningen eftersom jag gråtit bort den. Sov gjorde jag hela bussresan, men svintrött och mörbultad. Känns som jag varit på rockkonsert eller något, men det var helt klart värt det.

TACK TILL ALLA SOM VAR MED PÅ PREMIÄREN I STHLM <3

Inga kommentarer: