8 juni 2011

Söderåkra

Eftersom pappa var ledig i Måndags så hämtade han mig och största delen av packningen i Linköping. Nästa och sista omgången saker hämtas i slutet av Juli.

Hemresan var otroligt svettig, ACn i bilen ville inte fungera ordentligt och solen gassade på och det var hela 30 grader på de värsta ställena. Tillslut kom vi hit i alla fall och det är väl rätt annorlunda än att sitta ensam i Linköping och småprata med sig själv. Men det är trevligt, dessutom försöker jag vända på några negativa trender som tex. sovandet och äta ordentligt och regelbundet, dessutom få motion. Har verkligen ställt in mig på att göra det och jag tror det går åt rätt håll.

I går steg jag upp 09.00 och på grund av att jag var rastlös så var jag ute och gick hela tre gånger under dagen och åt både frukost, lunch och kvällsmat. Idag steg jag upp 07.30 eftersom halva familjen stormade in i mitt rum och letade efter pappas klocka och läsglasögon. Eftersom jag sover i rummet med datorn får jag helt enkelt leva med det. Trots att de sa att jag skulle somna om gick det bara inte.

Vad väntar idag? Inskrivning på arbetsförmedlingen, promenader med hunden och sen in till Kalmar och Jenny Nyström och titta på Anton som uppträder. Redan varit duktig och fixat med veckans fortsätta, tjata, påminna, kicka ut från, -lektioner.

Annars så sitter jag och håller tummarna på att SMHI har fel och det blir toppenväder till helgen så jag kan ta årets första dopp!

Inga kommentarer: