16 maj 2011

Update

Ojoj, en hel vecka bara sådär! Angående min fot så blev det ingen vårdcentral, de hade ingen tid och tyckte jag skulle ringa 1177 igen. Kanske jag borde gjort det, men jag sket i det och tänkte att om foten blir värre så fixar jag tid. Måndag, Tisdag och Onsdag var ändå största underhållningen, liksom wow hela foten går i olika färger. Ont har det så klart gjort, men jag väljer ändå att leka doktor tillslut och bedömmer det som en stukning jag kan leva med. Nu har färgen försvunnit, visserligen är jag fortfarande öm på värsta stället, men eftersom jag inte ansträngt foten med undantag för Torsdagen (då jag fick springa runt halva campus eftersom de stängt ner busshållsplatser) så verkar den bli bättre.

Denna helgen har jag tillbringat hemma hos Robert och det har varit mycket TV-tittande. På Lördagen var det ju ESC och det blev lite för spännande när Eric Saade nästan vann. Såklart hade jag varit lycklig om han inte fick några röster överhuvudtaget, men en tredjeplats är bättre än förstaplats. Nej, jag är inte den som kan heja på Sverige för att det är Sverige. Jag kan inte skita i en text som är skitdålig och går emot saker jag står för. Folk säger skit i texten, låten är ju ganska catchy. Nej, ska man sluta lyssna på texten kan de ju sjunga precis vad som helst och då får folk tycka jag är barnsligt som kan jämföra det argumentet med att då hade de lika gärna kunnat varit en nazistisk låttext. Dessutom tyckte jag inte låten är catchy och jag håller fast vid att det var ett oerhört pinsamt bidrag Sverige skickade i år. Dessutom verkar ju även folk bara rösta för att de tycker han ser bra ut, ännu mer pinsamt, eller om det mest jobbiga är att folk antar att man ändå får medge att han är snygg. Nej, jag tycker inte det, sluta anta vad folk tycker. Fast det absolut mest pinsamma måste väl vara jag som ändå tittar på det, liksom är det inte uppenbart att halva tävlingen fungerar så, rösta på den som du tycker är snyggast och skit i texten. Vi får se om jag lyckas bojkotta det tills nästa år.

SH-världen har det blivit en del gjort i igen, jag har lyckats skriva två bakgrunder och startat två lektioner med Henry och börjat aktivera de lektioner som legat lite på is. Ska förhoppningsvis lyckas skriva en tredje snart så jag slipper tänka på det, att skriva bakgrund är det jobbigaste för att man måste lägga så mycket tid. Jag är ju den personen som vill vara klar direkt, lite skillnad att skriva ett inlägg där man skriver ett bra inlägg och väntar på något att reagerar på och sedan skriver ett bra inlägg till. Det tog mig ca två timmar att skriva klart vadera bakgrund och det krävs något extra för att komma in det flowet. Nu ska jag bara motivera mig själv att korrekturläsa dem också.

Aja, nu ska jag tillbringa en sista timme med Robert innan tåget går mot Linköping

Inga kommentarer: