22 maj 2011

Andra inlägget idag

Nu känns det lite bättre, känner mig inte lika rastlös längre. Hoppas nerladdningen av Dr Who snart är klar så jag kan kolla in den där serien som så många på SH pratar gott om.

Annars är jag fortfarande negativ, yes, jag är en negativ människa, det går i släkten. Just nu har jag upptäckt att jag är allergisk mot ordet "Catchy". Mest på grund av att det används i meningen "Artisten suger men låten är catchy". Som om det är en okej förklaring till varför man lyssnar på en låt, men skäms lite över att det är just den där artisten som gör låten. Det är väl okej att man gör det, men jag blir bara trött på hur alla slätar över det på samma sätt. Sedan är den ständigt återkommande i meningar som "Du måste medge att den är lite catchy", ungefär som "Du måste medge att han ser bra ut" och jag är trött på medge saker som jag inte ens tycker. Vi kan vara vänner ändå. Med det menar jag också att ni gärna få peta på mig om jag vill få er att medge saker, inte alls min mening, det betyder förmodligen bara att min hjärna blivit infekterad.

Inga kommentarer: