19 nov. 2010

Deathly hallows part 1

Att se Deathly hallows med en stor (största hitils) SHare var helt underbart, det var roligt att så många hade klätt ut sig och att vi både syntes och hördes. Filmen i sig var såklart den bästa än så länge, gillar att de tar med citat från boken och så. Fast för en nörd är det såklart lite tråkigt när de tar bort vissa delar som man själv tycker är viktigt, men jag tycker de lyckades få filmen att flyta på bra ändå och har man inte läst böckerna är det förmodligen en asbra film! De som var lite synd var att man inte fick se själva Dobbys grav i slutet med skriften och det, fast det var minst lika rörande när Dobby skriker ut själv att han minsann är en fri alf. Skämdes faktiskt lite att vara utklädd till Bellatrix just då (min utklädnad var btw AWESOME).

Så tack igen sötisar och extra gos på Viggo, Kokos och Linski som inte alls var ett dåligt bordssällskap på Pizza Hut, det var såklart tvärtom. <3 Btw, jag är en Cheese lover

Det tog lite tid att ta sig hem till Linski efter bion då det dels är en bra bit dit och vi var tvungen att ta nattbussen, men även krångel med fyllo och busschaffis som surade till efter att alkisen hoppat av. Fick sova tre timmar innan det var dags att stiga upp 04.45 för att klä sig och ta bussen 05.30. Åkte från Sthlm vid 06.51 och visst önskar jag att jag kunnat stanna längre, men skolan väntade och jag kom precis i tid till att lektionen skulle börja. Tummen upp för det.

Nu ska jag vila en stund, är dunderförskyld och har startat ett nytt projekt på att hosta upp halsen och ha feber. Blir så sur att jag aldrig kan få vara frisk. Aja vila var det och så hoppas vi pojkvännen kommer fram om någon timma och tar hand om mig. Inte träffat honom på två veckor, längtar så jag nästan spricker.

//Sannie

Inga kommentarer: