19 mars 2009

Tokiga drömmar

Det är roligt med drömmar som får en att vilja skratta när man vaknar, det var väldigt mysigt för omväxlingens skull. Jag drömde att jag praktiserade på ett stort företag som uppenbarligen sålde försäkringar, ett kännt företag i alla fall. Det var jag och två killar som praktiserade hos chefen, men i sammanband med lågkonjukturen så skulle hon avgå och skaffa en ersättare. Roligt nog blir jag ersättare, så jag har jätteroligt åt att jag från att aldrig haft ett fast jobb gått direkt till att ha ett chefsjobb och sedan att jag som kvinna skulle få det. Sedan så ska jag läsa i tidningen om chefens utalande om varför jag blivit vald. Då står det: "Hon är nära folket eftersom hon är en typisk vänsterpartist och så ser hon inte svensk ut" sen vaknade jag av jag skrattade.

//Sanna

Inga kommentarer: