5 sep. 2011

Maaaah

Förra veckna hade Obi ont i halsen och var lite snorig, nu har detta hoppat över på mig och jag verkar ju inte ens ha något imunsystem längre så det slår ju till ordentligt hos mig. Aja, ska försöka ignorera den så gott det går, vill inte riktigt tillåta mig vara sjuk igen. Rätt trött på att bli sjuk hela tiden och känna mig som en mosig zombie.

Ska snart ta bussen hem till Söderåkra, ska fixa lite saker och stanna över natten och sen åka tillbaka till Obi i morgon. Mamma och jag lär ju diskutera Gabaldon för jag läste Gabaldons blogg och höll på dö. Åttonde boken har ett namn!!!! "Written in my heart's own blood", låter inte så roligt och jag har en känsla av att den här boken kommer bli skitjobbig att läsa (för att den är så bra förstås)... Tänk om det är sista? Vågar knappt tänka tanken! Iofs lär det ju inte bli som med Rowling, för Gabaldon har ju skrivit sin bokserie i nästan 20 år (visste det är ungefär lika många böcker fast Gabaldon skriver ju dubbelt så långa böcker) och dessutom skriver hon ju andra böcker som handlar kring karaktärerna omkring. Men nja, är det sista boken så blir det ju lite samma sak och då vet jag helt ärligt inte vilken bokserie jag ska vänta på... Men, men inte ta ut något i förskott!

Inga kommentarer: