13 sep. 2011

Gröt

Har precis tagit disken, den innehöll bland annat Obi's grötkastrull som är en sådan sak som gör diskning till en pina. Jag och gröt har varit fiender länge nu för det ser, smakar och luktar vidrigt. Konsistensen är ändå det absolut värsta. Under hela grundskolan så kunde jag inte ens äta risgrynsgröt och när jag gick låg/mellanstadiet fasade jag för sista dagen innan jullovet (grötdag i skolan) att mamma skickade med lapp om att jag inte behövde äta gröten. Tur var ju de dagarna korta så jag hann inte bli jättehungrig innan skolan var slut.

Nu kan jag äta risgrynsgröt igen men havregrynsgröt är fortfarande en av de vidrigaste sakerna jag vet. Det roliga är ju att eftersom det är så himla nyttigt så har jag faktiskt försökt äta det några gånger. Varje gång är de en stor fasa, först hoppas man att den där gröten aldrig ska bli klar, sen när man väl äter den så börjar man klökas och är på väg att få upp den igen och inte nog med det så måste man diska äckelpäcklet efter och ev. råka stöta till det där sladdrig med ett finger eller två. Nej, jag undviker gröt så gott det går eftersom den förmodligen är nyttigare för mig mentalt än att försöka vara nyttig genom att äta det.

Andra spännande saker som hänt idag är att det varit tvättdag... Det behövdes, nu ska kläderna bara torka också.

Inga kommentarer: