21 juni 2010

Icke arbetslös!

Idag har haft min första dag på jobbet och min arbetsförmedlare har förmodligen skrivit ut mig från AF. Jag är inte arbetslös, jag är arbetare och efter i sommar är jag studerande! Gött!

Idag har jag jobbat tio timmar! I vanliga fall är mitt längsta arbetspass sju timmar långt, men så här innan midsommar så är lite lite annorlunda. I alla fall så har jag och Sandra skött kassorna idag, men ibland kändes det som att man kunde varit en till eftersom man inte fick ordentliga raster osv.

Annars var det roligt och helt jävla underbart att göra något, speciellt när jag efter tio minuter var helt inne i kassan. Det är så roligt när man kan titta på en grönsak och fingrarna rör sig automatiskt över knapparna! Dessutom tycks Ölänningarna uppskattar oss sommarjobbare och jag har blivit välkomnad flera gånger!

I år blir det två nya i kassan och jag ska förmodligen jobba med en av dem, det är ju tråkigt att vi inte är samma gäng som tidigare år, men samtidigt är det roligt med nya ansikten! I morgon ska en av dem nya testa kassan lite, det ska bli roligt sen får vi se om jag är en av de som kommer stå bakom och se till så hon lär sig. Kommer ju själv i håg hur nervös jag var första gången och sen hela tiden ha någon bakom mig, jag hade ju fullt upp med att kolla knapparna så efter min första timme fick jag höra att Robert Gustavsson uppenbarligen varit och handlat hos mig!

Förutom två nya i kassan så är det några nya i lagret, det ska också bli spännande när de dyker upp!

Aja, ska duscha snart, sedan lär jag somna tidigt för jag är skitrött och jag vill inte ens tänka på hur trött jag kommer vara i morgon vid 18.30 när jag väl kommit hit till stugan igen.

//Sannie

Inga kommentarer: