11 juni 2010

Fredag



Idag kom jag äntligen fram till min arbetsförmedlare via telefon, har ju vetat sen i Tisdags vilken dag det är jag börjar jobba, men att lyckas pricka in så hon har tid att svara har varit svårt. Jag blev lite chockad när jag ringde för jag förväntade mig att hon skulle trycka in något möte innan jag åkte, kanske ha någon slags utvädering av min tid som arbetslös. Ne, hon skrev helt enkelt upp datumet jag började jobba och då ska hon skriva ut mig från ungdomsgarantin och från AF. Hon frågade om allt kändes bra och önskade mig sedan lycka till med livet, lite knasigt och jag som har svårt med hej då, blev faktiskt liiiite sorgsen eftersom hon ändå varit en supersnäll och gullig arbetsförmedlare. Det enda jag ska göra nu är skicka in är det sista närvaropappret, sedan så är slut! Woho eller något. XD

Ringde även till mitt boende på Öland idag för att berätta att jag kommer antingen Lördag eller Söndag nästa vecka. Allt var ok, dessutom så visste han uppenbarligen att min pappa blivit busschaufför och skulle köra buss på Öland i sommar. Allt tackvare att han känner en annan busschaufför och jag kan redan nu se min pappa sitta och babbla om att hans dotter minsann jobbade uppe på Öland och hyr en stuga hos blabla. Världen är väldigt liten.

Har ritat en ny bild idag, det är till min nästa karaktär som förhoppningsvis kan heta Eric McLaren som är kusin till en ospelad karaktär som heter Dennis McLaren som jag skapat ganska nyligen. Yes, jag har ju redan fyra st elever, men jag ska ha två till innan jag tar en paus från karaktärsskapandet (I alla fall HW-elever). Vad som är så speciellt med Eric och varför jag vill skapa honom? Han är lång! 190+, han är min första blonda karaktär, SKOTTE, han ska gå i Slytherin och han ska förmodligen spelas upp ganska snabbt eftersom han absolut inte ska ha något med mina resterande segande karaktärer att göra! Tjejen som jag ska göra efter Eric ska däremot sällskapa med Orion, Rhea, Wilma, Fergus, Dexter, Brandon-gänget. Dock ska hon inte in fören Orion, Fergus och Dexter går i trean, men hon ska dela elevhem med de söta pojkarna!


Eric McLaren

Det är väl det som händer just nu, men till sist vill jag klaga lite på mitt mobila bredband som gjort livet surt för mig. Mitt modem har lite sprickor i plasten, så att det glappar vid grejen man stoppar in i USB-porten. Försökte stadga det lite, men fungerade inget vidare, blev lite sur då och tejpade runt hela så den fick en liten ny mumiestil. Det är inte värt att slösa 470 kr på ett nytt modem som jag ska sluta använda om två månader, då jag kommer fixa fast internet när jag flyttat till Linköping. Vi får bara hoppas att det överlever Öland, så jag inte behöver frånvaroanmäla mig från SH!



Imorgon börjar mitt livs första Nana-maraton med sällskap, kanske är mitt tredje eller fjärde maraton totalt, men yes, jag ser verkligen framemot det. Dessutom ska ju Maddie få se det för första gången YIPPE!

//Sannie

Inga kommentarer: