12 maj 2012

Lördag...

Veckan som varit har inte varit den bästa, var bara två dagar på praktiken innan jag fick ytterligare en släng av förkylning. Denna var värre med halsont, rinnande klet och hög feber, är fortfarande rätt sliten efter tre dagars intensiv förkylning men nu får jag förhoppningsvis vara frisk resten av våren och så klart sommaren om jag får bestämma. Har mest slötittat på tvn men också svarat i lite andra spel på SH än just lektioner. Helt otroligt! Tog tag i trådar som utspelar sig utanför allt vad Hogwarts heter. Eller okej, ett spel är där Rodney möter Saskia vid tågstationen efter sommarlovet. De andra är ett där min kommande MVK Alexander Fraser besöker sin kära vän Eliza Valentine, ett annat där Henry Garside äter middag med sin kollega Athena Cross och man tydligt kan märka att något som kallas romantik ligger i luften. Sedan är det även ett spel som utspelar sig bakåt i tiden med en kommande karaktär som heter Ethel Deen och när hon hemundervisar Sanford Deen som i nutid är en rätt grym professor på Hogwarts. Meningen är att Ethel Deen ska ta över i trollkonshistoria när Henry Garside stadgat sig lite mer med den sköna Athena Cross. Men tillbaka till förkylningen! Jag har i alla fall lyckats smitta Obi och igår satt vi och tittade på 20 avsnitt av New Girl i brist på energi. Resterande fyra avsnitt tittade vi på idag och avslutade sedan med att titta på (500) Days of Summer. Någonstans där tog vi också en paus och gick en ofrivillig spöregnspromenad bara för att jag ville ha is-te! Woho! Måste säga att just nu känns mitt liv ganska tråkigt jämfört med det dramafyllda New Girl-livet. Förhoppningsvis blir det bättre imorgon då jag ska iväg till Kalmar för att umgås med Maddie och Linski. Nej, jag vet att det kommer bli bättre då! :)

Inga kommentarer: