5 maj 2012

12 timmar senare...

Hade nog lite problem att släppa spelet och nu har jag klarat det... Det är ju lite tråkigt, men måste säga att jag ändå är nöjd och hade roligt under tiden jag spelade. En del saker var precis som jag trodde de skulle vara, men många saker var det inte. Trodde tex. att spelet skulle vara mycket läskigare med tanke på det faktiskt var mumier och liknande. Läskigaste under spelet måste varit när man var tvungen att fånga en kobra i en sopptunna, vilket var rätt komiskt eftersom det bara några timmar tidigare visats ett program på tvn om en snubbe som pillade lite förmycket på just en kobra för att jag skulle våga ha på tvn. Det var i alla fall mycket pussel och ex.antal hieroglyfer att översätta även om dessa var väldigt anpassade till att fungera i spelet. Det jobbigaste med spelet var så klart alla de timmarna man klickade runt för att hitta rätt sak och man ibland nästan var gråtfärdig för man tyckte minsann man kollat överallt. Förutom taket förstås. Något som fick mig att le stor var när det dök upp random fakta om någon sten i Blekinge, liksom Sverige i ett Nancy Drew-spel. Tummen upp för det i alla fall! Dessutom fick man ju se det kommande spelet och jag måste säga att jag längtar, men jag hoppas detta är lite läskigare. Dock inte lika läskigt som Shadow at Waters Edge där de rakt av tog det Japanska konceptet med små läskiga spökflickor.

Inga kommentarer: